Wiedźmin 3: Dziki Gon to niespotykana kombinacja gry fabularnej o rozbudowanej fabule z żywym, otwartym światem. CD Projekt RED wyjaśnia, w jaki sposób zamierza osiągnąć to wyjątkowe połączenie.
„W Wiedźminie 3 gracze będą musieli podejmować wiele znaczących decyzji i wybierać pomiędzy wykluczającymi się w jednym podejściu liniami fabularnymi. Gra jest zwieńczeniem trylogii o Geraltcie z Rivii i opowiada o poszukiwaniach utraconych bliskich przez Białego Wilka oraz o jego konflikcie z Dzikim Gonem. W czasie swoich podróży gracze odwiedzą różnorodne krainy, z których każda inspirowana jest inną kulturą i w której panuje inna atmosfera. Otwarty świat stworzony przez CD projekt RED nie ma jednego motywu przewodniego, ale składa się z kilku odmiennych i wciągających środowisk, 30 razy większych niż w Wiedźminie 2.” - powiedział Adam Badowski, szef studia CD Projekt RED.
Świat gry zmienia się zależnie od działań graczy, zarówno podczas wykonywania zadań głównego wątku, jak i poprzez udział w intrygach powiązanych z historią każdego regionu, oraz specjalnie zaprojektowanych zadaniach pobocznych. Wszystkie wątki przenikają się i tworzą niespotykany wcześniej poziom nieliniowego opowiadania fabuły. Główny wątek zapewnia ok. 50 godzin rozgrywki -- drugie tyle dają dodatkowe linie fabularne.
Pierwsze screenshoty z gry pokazują mroźne wyspy Skellige. To tylko jedno z miejsc, które odwiedzi Geralt. Studio CD Projekt RED opublikowało dzisiaj zestaw nowych grafik tego archipelagu. Screeny pochodzą z wczesnej wersji gry, w której nie wykorzystano jeszcze ostatecznego renderera, tworzonego przez studio.
Wiedźmin 3 będzie dostępny w 2014 r. na wszystkich najnowocześniejszych platformach sprzętowych, w tym PlayStation 4.