Wykorzystujemy pliki cookies do poprawnego działania serwisu internetowego, oraz ulepszania jego funkcjonowania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.
Data publikacji: 05.09.2013 A A A
Kazał wypchać mnie watą
INFORMACJA PRASOWA
Fot. Materiał prasowy

Bez skrupułów wpycha watę w usta jednej z najpiękniejszych kobiet Francji, a ze swoimi aktorami nie rozmawia, bo nie zna języka. Asghar Farhadi, irański reżyser zaliczany przez magazyn TIME do grona 100 najbardziej wpływowych ludzi świata, słynie z nietypowych metod pracy. 6 września na ekrany kin wejdzie jego najnowszy film – „Przeszłość”, następca nagrodzonego Oscarem i Złotym Globem „Rozstania”.


Dla Bérénice Bejo, gwiazdy obsypanego nagrodami „Artysty”, pierwsze spotkanie z Farhadim było niemałym szokiem. „Nigdy wcześniej nie przeżyłam czegoś podobnego.” – mówi aktorka. „Asghar szukał czegoś w mojej twarzy i nie za bardzo wiedziałam, co chciał znaleźć. Potem kazał mi wypchać policzki watą, przyciemnić czoło i popracować nad kącikami ust. Pamiętam, że powiedziałam wtedy do charakteryzatorki: „Jeśli tak znacznie chce zmienić moją twarz, to może powinien po prostu wybrać kogoś innego do tej roli?”. Gdy wyszłam z próby, wiedziałam równie mało, co wcześniej.” – wspomina francuska gwiazda.

 

Kolejna niespodzianką dla Bejo był fakt, że twórca „Przeszłości” nie zna języka francuskiego. Jak sama wspomina, potrzeba było dwumiesięcznego okresu prób, by na dobre przyzwyczaić się do stałej obecności tłumacza na planie. „Arash tłumaczył nam wszystko, co mówił Asghar. Gdy Asghar mówił do nas „Chciałbym, żebyście przeszli teraz w lewo, albo nie – w prawo”, Asrah powtarzał wszystko, słowo po słowie. Był echem jego głosu. Początkowo trochę mnie to rozpraszało, ale z czasem przestałam w ogóle zauważać, że Asghar nie mówi po francusku. Poza tym, Ashgar jest bardzo ekspresyjny, dużo gestykuluje, więc często miałam wrażenie, że on w ogóle nie potrzebuje tłumacza. Świetnie wiedziałam, o co mu chodzi.”

 

Współpraca artystycznego duetu przyniosła znakomite efekty. „Przeszłość” – poruszający dramat psychologiczny skonstruowany z precyzją najlepszego thrillera, okazał się jednym z największych odkryć ostatniej edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes, a samą Bérénice Bejo uhonorowano nagrodą dla Najlepszej Aktorki.

 

Podziel się treścią artykułu z innymi:
Wyślij e-mail
KOMENTARZE (0)
Brak komentarzy
PODOBNE TEMATY
Nowy serial "Łowcy skór" jest już dostępny w serwisie MAX
Czteroodcinkowy serial dokumentalny “Łowcy skór” to historia ...
19. Edycja Festiwalu Filmów Afrykańskich AFRYKAMERA: African Gaze - Queer
W dniach 29 listopada – 4 grudnia 2024 roku w Warszawie odbędzie ...
„To nie mój film” z nagrodą na międzynarodowym festiwalu w Luksemburgu
„To nie mój film” Marii Zbąskiej otrzymał prestiżową nagrodę ...
WFF trampoliną dla młodych twórców. Jak festiwal otwiera drzwi nowym pokoleniom filmowców
Warszawski Festiwal Filmowy to nie tylko miejsce spotkań uznanych ...