„Sponsoring” na szczycie box office’u z frekwencją 75 391 widzów w premierowy weekend. Uwodzicielskie call girls otworzyły lepiej od „Galerianek” i „Róży”!
Odważna tematyka i laureatka Oscara w roli głównej, wspierana przez Joannę Kulig – wschodzącą gwiazdę polskiego kina, sprawiły, że „Sponsoring” spotkał z dużym zainteresowaniem polskiej publiczności. W premierowy weekend obraz Małgośki Szumowskiej obejrzało 75 391 widzów, co zapewniło mu pierwsze miejsce krajowego box office'u.
To wynik blisko dwukrotnie lepszy od tego, jaki zanotowały na starcie „33 sceny z życia” – poprzedni film reżyserki, który w pierwszy weekend przyciągnął do kin 39 295 widzów. Co więcej, wynik z którym „Sponsoring” zagościł na szczycie box office’u, jest znacznie lepszy niż otwarcie zbliżonych tematycznie przebojowych „Galerianek” (64 045 widzów), bije również bardzo solidny wynik głośnej „Róży” Wojciecha Smarzowskiego (72 920 widzów w pierwszy weekend).
W „Sponsoringu” Szumowska wnika w fascynujący i zaskakujący świat młodych call girls, ukazując czego pragną kobiety i o czym marzą mężczyźni, a boją się powiedzieć… Główną rolę w filmie zagrała Juliette Binoche, której na planie partnerują polska „eksportowa” aktorka numer jeden – Joanna Kulig (ma już w dorobku role u boku Ethana Hawke’a, Kristin Scott Thomas i Jeremy’ego Rennera), Andrzej Chyra, Krystyna Janda i objawienie francuskiego kina – Anais Demoustier.
Obraz zdobył uznanie międzynarodowej publiczności na festiwalach w Toronto oraz Berlinie, trafiając do szerokiej dystrybucji w ponad 30 krajach na całym świecie. Poza Polską i Francją obejrzą go między innymi widzowie z USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Brazylii, Wenezueli, Hongkongu i Korei Południowej.