Podczas 13. edycji Fotofestiwalu w Łodzi program edukacyjny zostanie przygotowany przez legendarną agencję Magnum Photos. Alex Webb i Rebecca Norris Webb przeprowadzą warsztaty. Odbędzie się także dwudniowy panel Professional Practice, w którym eksperci Magnum Photos opowiedzą o tym, jak funkcjonować na rynku fotografii.
Warsztaty z Alexem Webbem i Rebeccą Norris Webb
Warsztaty przeznaczone są dla zaawansowanych amatorów i fotografów profesjonalnych. Cykl spotkań będzie składał się z dwóch części: indywidualnej pracy w terenie i wspólnej edycji prac. Obok codziennej praktyki fotograficznej uczestnicy będą szkolić się w edycji zdjęć i przygotowaniu ich do druku. Dowiedzą się także, jak przygotować się do pracy w obcym terenie, jak fotografować w kulturach innych niż własna i jak, dzięki odpowiedniej selekcji, stworzyć spójny i mocny przekaz. Spośród uczestników Alex Webb oraz Rebecca Norris Webb wybiorą jedną osobę, której zaproponują współpracę z British Journal of Photography. Prace wszystkich uczestników będą prezentowane podczas Fotofestiwalu (5.06.2014) na pokazie slajdów prowadzonym przez Alexa i Rebeccę Webb.
Magnum Professional Practice
Dwudniowe seminarium to szansa na spotkanie kluczowych osób pracujących w branży wydawniczej, komercyjnej i kulturalnej. Magnum chce wykształcić kolejne pokolenie dobrze przygotowanych fotografów. Pierwszy dzień to seria wykładów, w których eksperci, zaangażowani w pracę w różnych sektorach zajmą się takimi tematami jak: pozyskiwania dotacji, organizowanie wystaw, poszukiwanie agenta, publikacje. Specjaliści związani z Magnum Photos przedstawią wszystkie kroki, jakie współczesnego fotografa nakierują na drogę sukcesu. Drugi dzień poświęcony będzie indywidualnym przeglądom portfolio w małych grupach. Zaproszeni eksperci: Louise Clements – dyrektor artystyczna QUAD – Centrum Sztuki Współczesnej i Filmu oraz Międzynarodowego Festiwalu Fotografii FORMAT, Tristan Lund – dyrektor i kurator Galerii Fotografii Michael Hoppen w Londynie, Stuart Smith – ekspert w dziedzinie wydawniczej, pracował w Architectural Assocation i wydawnictwie Phaidon, obecnie właściciel wydawnictwa GOST, Tim Paton – dyrektor działu promocji Agencji Magnum.
Więcej informacji na stronie www.fotofestiwal.com