Wykorzystujemy pliki cookies do poprawnego działania serwisu internetowego, oraz ulepszania jego funkcjonowania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.
Data publikacji: 18.07.2014 A A A
Muzeum Sztuki podsumowuje kampanię
INFORMACJA PRASOWA
Materiał prasowy

W jakim stopniu udało się zwrócić uwagę na łódzkie Muzeum i problem reklamy sztuki? Pierwsza w Polsce kampania promocyjna instytucji kultury prowadzona na tak szeroką skalę właśnie dobiega końca. Okres wakacyjny będzie więc czasem ocen i podsumowań.


Kampania promocji marki Muzeum pod hasłem „Sztuka to…” rozpoczęła się w kwietniu. Jej pierwszą odsłonę stanowiła potężna, ogólnopolska akcja outdoorowa (400 billboardów, 255 citylightów) w pięciu polskich miastach. Co odróżniało ją od reklam wielkoformatowych, które codziennie można oglądać na ulicach? Autentyczności nadaje jej udział w kampanii członków ms club, którzy zgodzili się zostać ambasadorami i twarzami Muzeum i na billboardach podzielili się swoimi refleksjami na temat sztuki, pozując na tle wybranych przez siebie dzieł.- Myślę, że ten aktywny udział członków ms clubu w przygotowywaniu kampanii odróżnia ją od typowych reklam, w których aktorzy tylko odgrywają przygotowane dla nich scenki - mówi Janusz, jedna z twarzy billboardowej odsłony kampanii, którego hasło brzmi „Sztuka jest dla Was”. - Oczywiście kampania to też nowe doświadczenie bycia przez pewien czas osobą widoczną w całej Polsce i często rozpoznawaną. Myślę, że tego ostatniego elementu się nie spodziewaliśmy - dodaje klubowicz. Ze względu na szeroki zasięg reklamy outdoorowej, w kwietniu o Muzeum Sztuki zrobiło się głośno nie tylko w Łodzi, ale także w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Wrocławiu. Ponad 83% mieszkańców tych miast (Żródło: AMS Metrics) przynajmniej raz spotkało się z billboardami lub citylightami reklamującymi sztukę, a przeciętny mieszkaniec w drodze do pracy czy domu miał średnio 73 okazje, by je zauważyć. Billboardy i citylighty były niejako elementem spinającym (rozpoczynającym i kończącym) kampanię, pojawiły się ponownie w czerwcu.

 

Rola, jaką w całej akcji odgrywali członkowie ms club nie ograniczała się wyłącznie do wspólnego stworzenia plakatów – niektórzy, na razie dwoje z nich: Janusz i Aleksandra zdecydowali się podzielić swoimi spostrzeżeniami z gośćmi Muzeum, oprowadzając ich po wybranej przez siebie części wystawy „Atlas nowoczesności” w ms2.

 

Kolejnym ważnym akcentem w kampanii okazały się spoty reklamowe z udziałem Jana Peszka, również ms klubowicza. Główną, tzw. cichą wersję spotu można było oglądać w maju telewizji TVP 2. Pozostałe wersje „antyreklamy sztuki” w wykonaniu Peszka krążyły w internecie, na serwisach Vimeo, Youtube, a swoją premierę miały na Facebooku Muzeum. Z TVP 2 można było dowiedzieć się nieco więcej o Muzeum i całej kampanii, dzięki 2 felietonom, które emitowane były w telewizji śniadaniowej „Pytanie na śniadanie”.

 

Tegoroczna Noc Muzeów w ms1 oraz ms2 organizowana pod hasłem „Sztuka to” także wpisywała się w ramy kampanii. – Tej nocy zaprosiliśmy wszystkich zwiedzających do wyrażenia tego, czym jest dla nich sztuka. Chętni otrzymali pisaki i tablice, na których mogli dowolnie dokończyć zdanie „Sztuka to…,” a nasz fotograf robił im zdjęcia - mówi Aneta Dalbiak z Działu promocji Muzeum.- Efekt akcji przerósł nasze oczekiwania, i jest nim około 200 zdjęć czasem z bardzo oryginalnymi spostrzeżeniami na temat sztuki. Można je oglądać na naszym Facebooku i Instagramie - dodaje Dalbiak.

 

Ostatnim działaniem, jakie zostało przewidziane w kampanii jest produkcja materiałów promocyjnych. Wśród nich znajduje się ilustrowany folder z informacjami o wszystkich 3 oddziałach Muzeum, plakaty które zawisną między innymi w bibliotekach i domach kultury na terenie województwa łódzkiego oraz gadżety promocyjne takie jak koszulki, torby bawełniane, notesy czy na przykład puzzle i papierowy model Sali Neoplastycznej w linii dla dzieci.

 

Kampania została zrealizowana w ramach projektu „Promocja marki regionalnej - Muzeum Sztuki w Łodzi - nowoczesność i tradycja”. Jego całkowita wartość to ponad 1, 2 miliona złotych, z czego ponad 8 milionów to kwota dofinansowania uzyskana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007- 2013.

Podziel się treścią artykułu z innymi:
Wyślij e-mail
KOMENTARZE (0)
Brak komentarzy
PODOBNE TEMATY
Przypływ sztuki. DESA Unicum zaprasza na cztery wystawy w Sopocie 
Chcąc podziwiać sztukę, nie trzeba rezygnować z odpoczynku nad ...
Wielkie święto miłośników sztuki w DESA Unicum
Wystawa “Sztuka Dawna. XIX wiek, Modernizm, Międzywojnie” łączy ...
Hotel inkubatorem dla artystów? Inauguracja projektu Art Lives Here by Leonardo Hotels
Leonardo Hotels po raz kolejny udowadnia, że Warszawa jest miastem ...
„Złote runo – sztuka Gruzji”
Muzeum Narodowe w Krakowie zaprasza na pierwszą nie tylko w Polsce, ...