

Trzeci dzień American Film Festival pozwoli zapoznać się z kluczowymi dziełami czarnoskórych reżyserek amerykańskich, którym w tym roku poświęcona została jedna z retrospektyw. Zacząć można od porannego seansu filmu Grunt spod nóg Kathleen Collins (10.15 KNH 8), awangardowego obrazu o poszukiwaniu kobiecej seksualności dostępnego na ekranach po raz pierwszy od 33 lat, a uznanego przez "New Yorkera" za "cudownie odnalezione arcydzieło". W tej samej sali na kolejnych pokazach o 12.45 i 15.15 obejrzeć można Sekretne życie pszczół Giny Prince-Bythewood i zjawiskowe Córki pyłu Julie Dash z 1991 roku - film, który trafił do prestiżowej kolekcji nowojorskiego Museum of Modern Art.
W czwartek do obejrzenia na AFF także wiele filmów portretujących znane postacie amerykańskiej kultury: o 15.30 w sali nr 9 w ramach Special Docs polska premiera krytycznego dokumentu Steve Jobs: człowiek-maszyna w reżyserii nagrodzonego Oscarem Alexa Gibneya; kolejna premiera o 18.15 to Eksperymentator Michaela Almereydy (KNH 1) z Winoną Ryder i Peterem Sarsgaardem o psychologu społecznym Stanleyu Milgramie i jego głośnym eksperymencie dotyczącym posłuszeństwa wobec władzy; w tym samym czasie oglądać można dokument Stevana Rileya Posłuchaj Marlonie (18.45 KNH 8) oparty na zachowanych audio-pamiętnikach Marlona Brando.
Biograficzne opowieści zwieńczą dwa wieczorne seanse: w sekcji Highlights - The End of the Tour Jamesa Ponsoldta (20.45 KNH 1) o kilku dniach, które młody dziennikarz (Jesse Eisenberg) spędził z wybitnym amerykańskim pisarzem Davidem Fosterem Wallacem (Jason Segel) - dodruk książki tego autora "Małe wywiady z paskudnymi ludźmi" pojawi się we wrocławskiej księgarni "Tajne komplety"; oraz w sekcji Ale kino+ prezentuje Love & Mercy (21.00 KNH 9) - opowieść o uzależnieniu, chorobie i geniuszu lidera formacji Beach Boys Briana Wilsona, w którego wcielili się pospołu Paul Dano i John Cusack.