Wykorzystujemy pliki cookies do poprawnego działania serwisu internetowego, oraz ulepszania jego funkcjonowania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.
Data publikacji: 24.03.2017 A A A
Od wnuczki Presley’a po gwiazdę serialu „Dziewczyny” – nowości podczas 10.Netia Off Camera
INFORMACJA PRASOWA
fot. MATERIAŁ PRASOWY

Od wnuczki Presley’a po gwiazdę serialu „Dziewczyny” – nowości podczas 10.Netia Off Camera. Wariacje wokół melodramatów w sekcji „Aż po grób” i zaproszenie do wspólnego zastanowienia się nad tym, co będzie w ramach sekcji „Przyszłość nadejdzie dziś” przygotowali programerzy 10. Netia Off Camera. Co zobaczymy na wielkim ekranie?


Pierwsze sceny „El Bar” - najnowszego filmu Álexa de la Iglesii - pokazują pełne ludzi, głośne madryckie ulice. Kilkoro przechodniów siedzi w miejscowej knajpie i popija kawę. W pewnym momencie, ku przerażeniu wszystkich klientów, jeden z nich zostaje zastrzelony. Kiedy na ratunek rusza mu inny, również ginie… Hiszpański reżyser konfrontuje obyczajowe i kulturowe postawy, jakie przybierają uwięzione w przestrzeni tytułowego baru postacie. Zabawne dialogi i czarny humor sąsiadują ze sporą dawką ekstremalnych wrażeń, rodem z rasowego thrillera. Miejsce akcji staje się laboratorium współczesnego społeczeństwa, z którego wyłania się przerażająca wizja tego, co może się z nim stać, dosłownie, lada dzień.

 

„Głusza” to filmowa adaptacja książki Jean Hegland przedstawia zupełnie inny wariant opowieści o nadciągającej Apokalipsie i zagładzie niż ten, do którego przyzwyczaiło widzów tradycyjne kino science-fiction. Zamiast rozbuchanych efektów specjalnych i gwałtownej akcji reżyserka, Patricia Rozema, proponuje tutaj intymną historię o relacji dwóch sióstr, zmuszonych do zmierzenia się ze skutkami bliżej nieokreślonej katastrofy. Nell (Ellen Page) i Eva (Evan Rachel Wood) zostają zmuszone walczyć o przetrwanie.  „Głusza”, pomimo gwiazdorskiej obsady, fascynuje wyciszoną i skupioną narracją, a Page i Wood tworzą jedne z najlepszych kreacji w swojej karierze. Rozema z kolei wykorzystuje schematy opowiadania o dystopijnych światach po to, żeby obnażyć głęboko zakorzenione technologiczne i cywilizacyjne uwikłanie współczesnych społeczeństw, przyzwyczajonych ślepo do wszystkich wynalazków i udogodnień XX i XXI wieku. Przy tym jej film to jedna z najbardziej złożonych reprezentacji siostrzanego związku, jakie można zobaczyć w najnowszym kinie.

 

"Aż po grób" to specjalna sekcja 10. Netia Off Camera, która ma ambicje udowodnić, że twórcze i inspirujące przepisania konwencji melodramatu są możliwe.

 

W swoim debiutanckim pełnym metrażu Wayne Roberts snuje ostrzegawczą opowieść  dla wszystkich marzycieli, wierzących, że dobroć i szczerość są w stanie naprawić świat. „Katie Says Goodbye” to oryginalna wariacja na schematy narracyjne właściwe melodramatowi i kinu inicjacyjnemu. Główna postać, poprzez jej ufność i czyste intencje, wyraźnie wyłamuje się z zasad portretowanej w tym przypadku, brutalnej rzeczywistości.

 

„Lovesong” prezentuje nietypową opowieść o miłości, która nie może zostać zrealizowana nie tyle z powodu norm kulturowych czy strachu przed społecznym wykluczeniem, a bardziej  - niezdecydowania i poczucie zagubienia obydwu kobiecych postaci. So Yong Kim z wielką wrażliwością i wyczuciem, pokazuje, że czasem silne porozumienie i namiętność to nie wszystko w bliskich relacjach z drugą osobą, a w życiu wiele zależy od czasu i kontekstu. W jednej z głównych ról wyrastająca na nową gwiazdę amerykańskiego kina niezależnego Riley Keough, wnuczka Elvisa Presley’a.

 

Więcej informacji o programie 10.Netia Off Camera znajdziecie na www.rmfclassic.pl. Święto kina niezależnego zaczyna się już 28 kwietnia w Krakowie. Do zobaczenia!

Podziel się treścią artykułu z innymi:
Wyślij e-mail
KOMENTARZE (0)
Brak komentarzy
PODOBNE TEMATY
Nowy serial "Łowcy skór" jest już dostępny w serwisie MAX
Czteroodcinkowy serial dokumentalny “Łowcy skór” to historia ...
19. Edycja Festiwalu Filmów Afrykańskich AFRYKAMERA: African Gaze - Queer
W dniach 29 listopada – 4 grudnia 2024 roku w Warszawie odbędzie ...
„To nie mój film” z nagrodą na międzynarodowym festiwalu w Luksemburgu
„To nie mój film” Marii Zbąskiej otrzymał prestiżową nagrodę ...
WFF trampoliną dla młodych twórców. Jak festiwal otwiera drzwi nowym pokoleniom filmowców
Warszawski Festiwal Filmowy to nie tylko miejsce spotkań uznanych ...