Wykorzystujemy pliki cookies do poprawnego działania serwisu internetowego, oraz ulepszania jego funkcjonowania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.
Data publikacji: 07.02.2019 A A A
Rusza Nespresso Talents-międzynarodowy konkurs filmowy.Udział może wziąć każdy.
INFORMACJA PRASOWA

Nespresso Talents to międzynarodowy konkurs filmowy organizowany po raz czwarty przez markę Nespresso, który w tym roku odbywa się pod hasłem: We are what we eat. Od 7 lutego do 25 marca każdy może zgłosić swój trzyminutowy film prezentujący interpretację tego tematu i zamieścić go na stronie konkursu. Nagroda główna to 5000 euro i wyjazd na Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes. W edycji Nespresso Talents 2018 film Polki Anny Zoll Heart Therapy zdobył drugie miejsce.


Nespresso Talents to wyjątkowy konkurs filmowy, którego celem jest wyłonienie najbardziej utalentowanych twórców z całego świata. W konkursie może wziąć udział każdy – studenci szkół filmowych i niezależni młodzi twórcy, jak również osoby, które pasjonują się kinematografią. Nespresso szuka ludzi, którzy myślą inaczej, nie boją się przekraczać granic i są kreatywni.


Tematem tegorocznej edycji Nespresso Talents jest hasło: We are what we eat rozumiane jako coś więcej, niż to, co mamy na talerzu. Jedzenie to także zapachy, kolory, to sposób życia, pamięć chwil i miejsc. To część kultury, w której żyjemy lub którą poznajemy. To odkrywanie świata, doświadczenie różnorodności, eksperymentowanie, dbanie o siebie, sprawianie sobie przyjemności, poznawanie pór roku, łączenie się z naturą. Mając na uwadze tak szerokie spojrzenie, interpretacja tematu jest dowolna i pozwala na kreatywne podejście. Konkurs po raz kolejny przesuwa granice tradycyjnego filmowania, stąd zgłoszone filmy muszą trwać trzy minuty i być nakręcone w formacie wertykalnym (9:16).


Poprzez pracę z młodymi filmowcami Nespresso kontynuuje zobowiązanie, aby poruszać tematy ważne społecznie i dokonywać zmian na lepsze. Ogłaszając tegoroczną edycję konkursu pod hasłem We are what we eat marka Nespresso, jako producent kawy najwyższej jakości, akcentuje wagę świadomego żywienia w codziennym życiu.


Warto także dodać, że w edycji Nespresso Talents 2018 film Polki Anny Zoll pt. Heart Therapy zdobył drugie miejsce,  a jego autorka otrzymała 3000 euro. Po sukcesie w Nespresso Talents film dostał się na kolejne festiwale filmowe, m.in. w Meksyku, Australii czy we Włoszech.  Film oprócz  życia festiwalowego  ma także osiągnięcia w przestrzeni społecznej – terapia o jakiej opowiada jest obecnie testowana m.in. w szpitalu przy ul. Polnej w Poznaniu, gdzie film był kręcony. W planach są testy w kolejnych, polskich szpitalach.


Do konkursu Nespresso Talents filmy można zgłaszać od 7 lutego do 25 marca na stronie https://www.nespresso.com/talents. Jury ogłosi shortlistę filmów, które będzie można oglądać na stronie konkursu. Finaliści otrzymają nagrody pieniężne: 5000 euro za pierwsze miejsce oraz po 2500 euro za miejsca drugie i trzecie. Laureaci zwycięskich filmów będą gośćmi Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes, gdzie zostaną oficjalnie ogłoszone wyniki konkursu oraz nastąpi wręczenie nagród. Dodatkowo laureaci konkursu wezmą udział w specjalnej  sesji mentoringowej w Cannes.

Podziel się treścią artykułu z innymi:
Wyślij e-mail
KOMENTARZE (0)
Brak komentarzy
PODOBNE TEMATY
Nowy serial "Łowcy skór" jest już dostępny w serwisie MAX
Czteroodcinkowy serial dokumentalny “Łowcy skór” to historia ...
19. Edycja Festiwalu Filmów Afrykańskich AFRYKAMERA: African Gaze - Queer
W dniach 29 listopada – 4 grudnia 2024 roku w Warszawie odbędzie ...
„To nie mój film” z nagrodą na międzynarodowym festiwalu w Luksemburgu
„To nie mój film” Marii Zbąskiej otrzymał prestiżową nagrodę ...
WFF trampoliną dla młodych twórców. Jak festiwal otwiera drzwi nowym pokoleniom filmowców
Warszawski Festiwal Filmowy to nie tylko miejsce spotkań uznanych ...