Platige Image, studio produkcji i postprodukcji, zrealizowało zwiastun gry strategicznej Company of Heroes 3 opracowanego dla Relic Entertainment. Tytuł został wydany przez SEGA. Zespół Platige zajął się niemal każdym aspektem produkcji, od scenariusza i castingu po zdjęcia, cyfrowe efekty specjalne i montaż. Nie jest to pierwszy projekt studia realizowany na potrzeby tego tytułu. W roku 2021 Platige stworzyło zwiastun wykonany w pełni w technologii CGI.
Platige Image jest jednym z wiodących studiów produkcyjnych realizujących filmowe zwiastuny do gier. W portfolio marki znajdują się projekty dla największych globalnych wydawców, m.in. Ubisoft, Activision, Smilegate czy CD Projekt Red.
Company of Heroes 3 jest najnowszą odsłoną serii gier strategicznych osadzonych w realiach II wojny światowej. Zbliżająca się premiera została zapowiedziana poprzez czterominutowy cinematic trailer produkcji Platige, w reżyserii Tomka Suwalskiego nagrodzonego Young Director Award w Cannes za zwiastun Metro Exodus: Artyom’s Nightmare. Trailer Company of Heroes łączy live-action z VFX i jest interpretacją prawdziwych wydarzeń, które rozegrały się podczas kampanii północnoafrykańskiej w latach 40. ubiegłego wieku.
- Ten projekt był nas dla nas wyjątkowy, ponieważ mogliśmy zaangażować kompetencje nie tylko z zakresu animacji czy reżyserii, ale również z obszarów związanych z produkcją filmową, w której nasze studio ma wieloletnie doświadczenie. Warto podkreślić, że kreacja filmu live action jest bardzo złożonym projektem, realizowanym w trzech technikach: zdjęciowej, post-produkcyjnej VFX oraz animacyjnej CGI. Każdy z tych aspektów ma swoje odrębne wymagania – mówi Hanna Drewek, producentka.
Studio wykonało pre-produkcję, storyboarding i prewizualizację. Specjaliści Platige odpowiadali za casting i scouting lokacji, zdjęcia zrealizowane w Dubaju we współpracy z Tango Production Dubai, a także postprodukcję. Po stronie klienta pozostała realizacja dźwięku i muzyki.
– W poprzednim zwiastunie CGI pokazaliśmy heroiczną akcję wojskową, tym razem zaś skupiamy się na cywilnym aspekcie wojny, przedstawiając wątek berberyjskiej Żydówki, która dostaje się w ogień krzyżowy podczas powrotu do domu. Company of Heroes to strategiczna gra wojenna, jednak marka jest wyjątkowo świadoma jak wyglądają realia wojenne. Dlatego mówienie o niszczycielskich aspektach wojny jest częścią zaprezentowanej w trailerze historii, zwłaszcza w obliczu tego, co się obecnie dzieje na świecie – mówi Tomek Suwalski, reżyser.
Ze względów produkcyjnych na miejsce realizacji zdjęć wybrano Dubaj. Studio otrzymało fotodokumentację pustyni, na podstawie której dokonano wstępnej selekcji planów zdjęciowych, przez co już na miejscu mogło sprawnie znaleźć lokacje do poszczególnych ujęć.
Zdjęcia na pustyni stanowiły wyzwanie ze względu na zmienne warunki pogodowe. Zespół Platige precyzyjnie zaplanował kolejność ujęć tak, aby sprawnie poruszać się po lokacji. Na planie wykorzystano większość dostępnych technik kamerowych: steadicam, dron, kran, a nawet kamery montowane na pojazdach sand buggies. - Pustynia i aktorka zostały nagrane w sposób tradycyjny, natomiast dział animacji zrealizował modele 3D czołgu Panzer IV oraz Churchill, a także ich zniszczone wersje. Cyfrowymi kreacjami były ciężarówka Opel Blitz, samolot P-47 Thunderbolt oraz niemieckie słynne działo Flak 88. Do tego spora ilość assetów drugoplanowych takich jak pociski, eksplozje, dymy, iskry, pył – opowiada Paweł Orzechowski, VFX Supervisor.
- To był niezwykły projekt i zarazem ciekawy test możliwości produkcyjno-filmowych Platige. Powierzenie nam zapowiedzi flagowego produktu i możliwość realizacji zwiastuna w tak nietypowej formie to dla nas dowód zaufania ze strony SEGA - jednego z największych światowych wydawców – komentuje producentka Hanna Drewek.
Trailer live-action autorstwa Platige zadebiutował 12 lipca, zaś gra Company of Heroes 3 ma ukazać się jeszcze w 2022 roku.
Źródło: Informacja prasowa