WRÓG NUMER JEDEN triumfuje w amerykańskim box office. Po trzech tygodniach limitowanej dystrybucji (Nowy Jork i Los Angeles) film w piątek trafił do kin w całym kraju. Dochód po pierwszym weekendzie wyniósł 24 milionów dolarów! Polscy widzowie będą mogli zobaczyć dzieło Kathryn Bigelow już 8 lutego.
WRÓG NUMER JEDEN jest tematem numer jeden w amerykańskich mediach i wśród publiczności. Dzieło Kathryn Bigelow zostało docenione przez kapituły dwóch najważniejszych nagród filmowych, co zaowocowało 5 nominacjami do Oscara (najlepszy film, najlepsza aktorka pierwszoplanowa, najlepszy scenariusz oryginalny, najlepszy montaż i najlepszy montaż dźwięku oraz 1 Złotym Globem – dla najlepszej aktorki w dramacie Jessici Chastain.
Bigelow ma na swoim koncie statuetkę Oscara za „The Hurt Locker. W pułapce wojny”. Reżyserka jednak tworzy nie tylko filmy poruszające ciężką, wojenną tematykę. Polscy widzowie z pewnością kojarzą jej film „Na fali”, w którym w rolach głównych zagrali Keanu Reeves i Patrick Swayze oraz „Błękitną stal” z Jamie Lee Curtis.
WRÓG NUMER JEDEN uzyskał 5 nominacji do Oscara, w tym w kategoriach: najlepszy film, najlepszy scenariusz oryginalny i najlepsza aktorka pierwszoplanowa. Zdobył Złoty Glob dla Jessici Chastain w kategorii: najlepsza aktorka w dramacie, 3 nagrody Stowarzyszenia Nowojorskich Krytyków Filmowych, w tym za najlepszy film i reżyserię.
To historia schwytania Osamy Bin Ladena. Najlepszy film 2012 roku zdaniem Stowarzyszenia Nowojorskich Krytyków Filmowych. Film, który mógł zmienić losy kampanii wyborczej w USA. Od zwycięstwa w kategoriach najlepszy film oraz najlepszy reżyser w głosowaniu New York Film Critics Circle, nowe dzieło Kathryn Bigelow nagrodzonej Oscarem za reżyserię „The Hurt Locker. W pułapce wojny”, w typowany na faworyta oscarowego wyścigu. Trzy nominacje w głównych kategoriach do prestiżowych Satelite Awards.
Polowanie na najsłynniejszego terrorystę w historii ukazane z punktu widzenia młodej agentki CIA (nominowana do Oscara Jessica Chastain, której rola porównywana jest przez krytyków do życiowej kreacji Jodie Foster w „Milczeniu owiec”). Pomimo braku wiary kolegów, biurokracji oraz wielu przeciwności losu, agentce udaje się w końcu przekonać Pentagon, by wkroczyć do akcji i zaatakować domniemaną kryjówkę Osamy Bin Ladena.