Wykorzystujemy pliki cookies do poprawnego działania serwisu internetowego, oraz ulepszania jego funkcjonowania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.
Data publikacji: 19.07.2012 A A A
Kazik kręci teledysk w klimatach SIN CITY i Neila Gaimana
INFORMACJA PRASOWA
Na zdjęciu Krzysztof Skonieczny. Materiał prasowy - Kino Świat

W najbliższych dniach planowana jest premiera teledysku Kazika Staszewskiego, nakręconego do „Yumy”, tytułowego utworu promującego film Piotra Mularuka. Jego reżyserem jest Krzysztof Skonieczny, twórca jednych z najlepszych polskich klipów muzycznych ostatnich lat, m.in. „Defto”, „Nie ma cwaniaka na Warszawiaka” (współautor Marcin Starzecki) i nagrodzonej Fryderykiem „Krzyżówki dnia” Brodki.


Produkcje Skoniecznego należą do najchętniej oglądanych klipów w serwisie YouTube w Polsce, bijąc w sieci kolejne rekordy popularności. Wystarczy wspomnieć, że dwa z nich „Defto” i „Nie ma cwaniaka na Warszawiaka” zanotowały łącznie prawie 10 milionów odsłon. W ślad za ciepłym przyjęciem widzów idzie również uznanie krytyków i prawdziwy deszcz branżowych nagród m.in. Fryderyk 2012, Gwarancje Kultury 2012, Grand Prix festiwalu Yach Film oraz nominacje Plus Camerimage czy przeglądy Future Shorts i Short Waves.

 

Zdjęcia do klipu Kazika Staszewskiego, promującego film „Yuma”, odbyły się w zeszłym tygodniu w Warszawie i wzięły w nim udział gwiazdy filmu Piotra Mularuka m.in. Jakub Gierszał, Katarzyna Figura, Jakub Kamieński, Kazimierz Mazur, Karolina Chapko, Helena Sujecka oraz sam Skonieczny. Autorem zdjęć do teledysku jest Kacper Fertacz (współtwórca efektów wizualnych do „Antychrysta” i „Melancholii” Larsa Von Triera), za scenografię odpowiada Ewa Solecka, kostiumy stworzyła Sara Milczarek, a aktorskie charakteryzacje są dziełem Dominiki Dylewskej.

 

Twórcy tak opowiadają o klipie: „Yuma music video to próba odświeżenia gatunku teledysków promujących film, które w większości polegają na przeplataniu śpiewającego wokalisty z luźno powiązanymi fragmentami obrazu filmowego. Za inspiracje posłużyły klasyczne arcydzieła westernu oraz komiksowa twórczość takich artystów jak Frank Miller, Neil Gaiman i Dave McKean. Teledysk utrzymany jest w estetyce komiksowego neo westernu.”

 

Dla Skoniecznego, założyciela konglomeratu artystycznego głębokiOFF, produkcja teledysków to zaledwie część większej działalności artystycznej. Od lat z powodzeniem realizuje się jako aktor filmowy i teatralny. Wystąpił m.in. u boku Roberta Więckiewicza w nominowanym do Oscara „W ciemności” Agnieszki Holland, „Tataraku” Andrzeja Wajdy, brytyjskim horrorze „The Warning" oraz w wyczekiwanej „Yumie” Piotra Mularuka. Ponadto w sierpniu Krzysztof Skonieczny, wraz z ekipą głębokiOFF, rozpocznie zdjęcia do swojego pełnometrażowego debiutu fabularnego „Hardkor Disko."

Podziel się treścią artykułu z innymi:
Wyślij e-mail
KOMENTARZE (0)
Brak komentarzy
POLECAMY TEMATY
Nowy serial "Łowcy skór" jest już dostępny w serwisie MAX
Czteroodcinkowy serial dokumentalny “Łowcy skór” to historia ...
19. Edycja Festiwalu Filmów Afrykańskich AFRYKAMERA: African Gaze - Queer
W dniach 29 listopada – 4 grudnia 2024 roku w Warszawie odbędzie ...
CD PROJEKT RED rozszerza inicjatywę RED Playtesting Program na Stany Zjednoczone
CD PROJEKT RED ogłasza rozszerzenie programu RED Playtesting ...
„To nie mój film” z nagrodą na międzynarodowym festiwalu w Luksemburgu
„To nie mój film” Marii Zbąskiej otrzymał prestiżową nagrodę ...