Wykorzystujemy pliki cookies do poprawnego działania serwisu internetowego, oraz ulepszania jego funkcjonowania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.
Data publikacji: 21.12.2021 A A A
Platige Image prezentuje kulisy powstawania trailera Dying Light 2 Stay Human
Redakcja
Źródło: Materiał prasowa

W zeszłym tygodniu światło dzienne ujrzał trailer długo oczekiwanej kontynuacji bestsellerowej gry Dying Light, wydanej w 2015 roku przez studio Techland. Wideo w serwisie YouTube zanotowało do tej pory ponad dwa i pół miliona odsłon. Za produkcję animacji odpowiada studio Platige Image, które prezentuje materiał Behind the scenes. Jak wyglądały prace nad cinematikiem do drugiej części Dying Light 2 Stay Human?


Zapowiedź survivalowej gry została zrealizowana w konwencji teledyskowej, choć kino grozy również było jednym z odniesień. Na ścieżce dźwiękowej słyszymy evergreen Pixies, „Where is My Mind” w coverze autorstwa Safari Riot. – Elektroniczny, wręcz psychodeliczny charakter muzyki idealnie odzwierciedla potrzeby emocjonalne kluczowe do przekazania w trailerze, a jednocześnie zawiera warstwę tekstową, z którą się utożsamiamy, i która wpisuje się w przedstawione wydarzenia – mówi Tomek Suwalski, reżyser trailera. Za tworzenie pozostałych efektów dźwiękowych odpowiadało Platige Sound. 

Twórcy podsycają zainteresowanie graczy zapewniając, że w animacji i w samej grze dobro i zło będą mieszać się ze sobą, więc nigdy nie będzie jednego, czystego rozwiązania. To, co dla jednych będzie dobrym wyborem, dla drugich może być wyborem najgorszym z możliwych. Wszystko będzie zależeć od gracza i jego decyzji. – Ludzie w świecie Dying Light wzięli sprawy w swoje ręce i zaczęli adaptować przedmioty codziennego użytku do warunków, w których przyszło im żyć. Na potrzeby trailera stworzyliśmy przenośną lampę UV zasilana prądem i bateriami, do zawieszania w pomieszczeniach i do używania w terenie. To właśnie o ten przedmiot bohaterowie naszego trailera toczą ze sobą śmiertelną walkę – kontynuuje Tomek Suwalski.

Do sfilmowania sekwencji z postacią Nightrunnera zostali zaangażowani kaskaderzy specjalizujących się w parkourze, których ruchy zostały dokładnie zarejestrowane w studiu motion capture. – Dość długo szukaliśmy odpowiednich trików dla naszego bohatera. Ruchów, które nie spowodują utraty tempa biegu, a jednocześnie będą wystarczająco spektakularne i niepraktyczne, żeby podkreślić cinematikową nadrzeczywistość. Z pomocą przyszli parkourowcy – opowiada reżyser.

Akcja trailera i samej gry rozgrywa się w postapokaliptycznym, europejskim mieście, plądrowanym po zmroku przez hordy zakażonych. Tak te istoty, jak i scenografia opuszczonej metropolii, zostały zrealizowane w kluczu naturalistycznym. – Postaci zakażonych to efekt kreatywnej współpracy artystów Platige i Techlandu. Scenografie powstały z naszego wspólnego wyobrażenia o opuszczonym europejskim mieście. Najbardziej oryginalnym elementem miasta jest jego podział na strefy. Na dachach budynków możemy zobaczyć odradzającą się naturę, połacie trawy i wyrastające z poszyć drzewa. W trailerze miasto jest pełne detalu, porzuconych w ostatniej chwili osobistych rzeczy i mebli – wyjaśnia Jakub Jabłoński, Art Director.

Do prac nad modelami postaci studio wykorzystało skaner 3D, aby jak najdokładniej przenieść wygląd oraz mimikę twarzy aktorów do cyfrowego świata. Dla podkreślenia plastyki obrazu oraz precyzyjnego oddania choreografii parkour twórcy wykorzystali wirtualną kamerę i steadicam. 

Premiera gry Dying Light 2. Stay Human jest planowana na 4 lutego 2022 r.

 

Źródło: Informacja prasowa

Podziel się treścią artykułu z innymi:
Wyślij e-mail
KOMENTARZE (0)
Brak komentarzy
POLECAMY TEMATY
Nowy serial "Łowcy skór" jest już dostępny w serwisie MAX
Czteroodcinkowy serial dokumentalny “Łowcy skór” to historia ...
19. Edycja Festiwalu Filmów Afrykańskich AFRYKAMERA: African Gaze - Queer
W dniach 29 listopada – 4 grudnia 2024 roku w Warszawie odbędzie ...
CD PROJEKT RED rozszerza inicjatywę RED Playtesting Program na Stany Zjednoczone
CD PROJEKT RED ogłasza rozszerzenie programu RED Playtesting ...
„To nie mój film” z nagrodą na międzynarodowym festiwalu w Luksemburgu
„To nie mój film” Marii Zbąskiej otrzymał prestiżową nagrodę ...